Segítő beszélgetés a gyakorlatban képzés
Gyakorlatot szerezhetsz a segítő beszélgetésre való felkészülésben, annak levezetésében és értékelésében is.
2025. május 09.
Részletfizetés lehetséges! Bővebben a fizetési információkban.
Egyösszegű befizetés esetén. Hitelkalkulátor »
Úgy érzed, mások lelki segítése a hivatásod? Szeretnél úgy segítségére lenni embertársaidnak, hogy közben te magad ne sérülj? Jelentkezz Segítő beszélgetés a gyakorlatban képzésünkre, amely nem csupán egy tananyagot kínál, hanem kaput nyit számodra a mélyebb értelmezés felé és egy inspiráló utazásra invitál a kliensek kísérésében.
A tanfolyamon tanulhatsz a segítő beszélgetés technikáiról, a nondirektivitás hasznosságáról, az önismeret és hitelesség fontosságáról, a krízis kezelésének lehetőségeiről, különböző pszichés betegségek felismeréséről. Nem utolsó sorban gyakorlatot szerezhetsz a segítő beszélgetésre való felkészülésben, annak levezetésében és értékelésében is.
Képzésünk elvégzésével képessé válsz értő figyelemmel és feltétel nélküli elfogadással segíteni az embereknek. Megérteni és kezelni az érzelmi, pszichés és életvezetési problémáikat. A támogatásod lehetővé teszi számukra, hogy adott élethelyzetük csomóját ki tudják bogozni, ezáltal javuljon a mentális jóllétük.
A Segítő beszélgetés képzés során megtanulhatod a nondirektivitás technikáját, a tükrözés hatékony módszerét, képessé válsz felismerni a bevonódás és az ítélkezés buktatóit, illetve a saját határaid felismerését. Mindezek a saját önismeretedet is mélyítik, a kliens kísérése közben önmagadban is utazást teszel.
A képzés célja
A résztvevők a maguk szakterületén (legyen az oktatás, egészségügy, vagy szociális terület) a hozzájuk fordulókkal empatikusan és elfogadóan kommunikáljanak, a lelki egyensúly megőrzését vagy visszaszerzését szolgálják tevékenységükkel, attitűdjükkel.
A Segítő beszélgetés a gyakorlatban képzés elvégzése rendkívül hasznos, mivel olyan alapvető kommunikációs és interperszonális készségeket fejleszt, amelyek nélkülözhetetlenek a hatékony segítői munkához. A képzés során a résztvevők megtanulják, hogyan építsenek bizalmi kapcsolatot a kliensekkel, hogyan kezeljék az információs egyenlőtlenségeket, és hogyan alkalmazzák a különböző kérdezési technikákat a problémák feltárása és megoldása érdekében. Emellett a képzés segít fejleszteni a metakommunikációs készségeket, a verbális játszmák kezelését, valamint a beszélgetések megfelelő ritmusának és hosszának meghatározását, amelyek mind hozzájárulnak a kliens hatékony támogatásához és a valódi változások eléréséhez az életükben. Ezek a készségek nemcsak a szociális munkások, hanem minden segítő szakma képviselői számára alapvetőek, így a képzés elvégzése jelentős mértékben növeli a szakmai kompetenciát és a munka hatékonyságát.
Képzés célcsoportja
- akik a mentálhigiénében már jártasságot szereztek
- akik munkájuk során emberekkel foglalkoznak, legyen szó pedagógusokról, szociális munkásokról, pszichológusokról vagy más segítő szakemberekről
- akik segítő foglalkozásúak, és a hivatásukat szeretnék magasabb szinten művelni
- szülőknek és nevelőknek is hasznos lehet, akik mélyebb megértést szeretnének nyerni a gyermekek támogatásában és nevelésében
Betölthető munkakörök
A tanfolyam nem alkalmas munkakör betöltésére, saját önismeret és kompetenciafejlesztésben hasznosítható.
A segítő kapcsolat és a segítő beszélgetés alapjai
A lelki élet zavarai és a pszichés betegségek
A krízis és beavatkozási lehetőségek
Személyiségtípusok
Önismeret és segítői énvédelem
Segítő beszélgetés jegyzőkönyvezése
B/2020/000414
B/2020/000414/ E/2020/000045
Hirdető: Best-Work
A hirdetés csak tájékoztató jellegű, nem minősül ajánlatnak!
Ezek a tanfolyamok is érdekesek lehetnek számodra: