Pedagógiai munkatárs (pedagógiai asszisztens)
A pedagógiai asszisztens képzés lehetőséget ad arra, hogy elmélyült ismereteket szerezz a pedagógiai területen.
Ez a tanfolyam jelenleg inaktív a rendszerünben, így nem tudsz jelentkezni rá.
2024. április 13.
0 Ft
Részletfizetés lehetséges! Bővebben a fizetési információkban.
A képzéssel kapcsolatos további információkért töltsd ki az űrlapot, és munkatársunk a lehető leghamarabb felveszi veled a kapcsolatot, hogy bővebb tájékoztatást adjon a részleteiről, áráról és a részletfizetési lehetőségekről.
A pedagógiai asszisztens képzés lehetőséget ad arra, hogy elmélyült ismereteket szerezz a pedagógiai területen. Ezen a kurzuson megtanulhatod, hogyan támogathatod a pedagógusok munkáját, részt vehetsz a tanulási folyamatokban, és segíthetsz a diákok fejlődésének elősegítésében.
Kinek ajánljuk?
Mindazoknak, akik az oktatás világában szeretnének tevékenykedni, támogatva a jövő generációinak fejlődésbeli előmenetelét.
Mindazoknak, akik késztetést éreznek a tanító-nevelői feladatok ellátására.
Mindazoknak, akik közel érzik magukhoz a fiatal korosztállyal való kommunikációt, vagy éppen ezen a téren szeretnének fejlődni.
A pedagógia szakmai terminusai
A pedagógia a tudományok rendszerében
A pedagógia területei
A nevelés színterei
Szocializáció
A gyermek megismerésének lehetőségei, módszerei
A gyógypedagógia rendszere
Gyógypedagógiai alapfogalmak, csoportok és azok tulajdonságai
Kiemelt figyelmet igénylő gyermek
Az SNI-s gyermek fejlesztése
Fejlődéslélektan
Az életkori szakaszok és azok sajátosságai, jellemzői
Szociálpszichológiai ismeretek
Személyiséglélektan
A személyiségfejlődést befolyásoló tényezők és veszélyeztető tényezők
Ezek felismerése a gyakorlatban
Az emberi szükségletek rendszere, egymásra gyakorolt hatásuk
A szükségletek azonosítása a nevelés folyamatában
Az anya-gyermek kapcsolat jelentősége
A kötődés fogalma
Kötődési mintázatok és a személyiségfejlődésre gyakorolt hatásuk
A hospitalizáció káros hatásai
A pedagógus személyisége, attitűdje, és ezek hatása a gyermekek személyiségfejlődésére
Családpedagógiai alapismeretek
A család szocializációban betöltött szerepe
Információk szerzése és kezelése a gyermek/tanuló családjáról a szakmai titoktartás szabályainak betartása mellett
Konfliktus típusai és a konfliktusok feloldásának módjai, konfliktusok feltárása
A devianciákat és veszélyeik, valamint a megelőzés lehetőségei
Gyermek/tanuló szociális kapcsolat-rendszerében megjelenő deviáns elemek elemzése
Hátrányos helyzet és a veszélyeztetettség vonzásában megjelenő a gyermek/tanuló fejlődését befolyásoló veszélyek
Adekvát kapcsolatfelvétel a veszélyeztetett és hátrányos helyzetű gyermekkel/tanulóval és családjával
A fiatalkorú bűnelkövetés személyiségfejlődésben betöltött szerepe
Párhuzam a hátrányos helyzet, a veszélyeztetettség és a bűnelkövetés között, a család és az iskola felelősségének megkülönböztetése
A krízis jelentősége és a családon belüli krízishelyzetek veszélyei
Krízishelyzetek feltárása, tények elemzése, különbség a tények és a hipotézis között
A mentálhigiéné a családi mentálhigiénés gondozás és a segítő beszélgetés szerepe a pedagógiai munkában
Kapcsolatfelvétel a családtagokkal és adekvát kommunikáció
Szabadidőpedagógia
Szabadidő hasznos és tartalmas eltöltésének szemléletformáló hatása
Pedagógussal való együtt gondolkodás a csoport szabadidős tevékenységeinek megszervezésében
Az óvoda és az általános iskola intézményen belüli és intézményen kívüli szabadidős tevékenységeinek lehetőségei
Az óvodai és iskolai programok jellemzőinek megkülönböztetése
Az óvodai, iskolai kirándulás és az erdei iskola, tábor előkészítésének, szervezésének, lebonyolításának lépései
A programokhoz megszervezéséhez szükséges források előteremtésében szülők mozgósítása
Az óvodai, iskolai programok és a hozzájuk kapcsolódó népszokások, hagyományok, néprajzi értékek
Ünnepi szimbólumok, jelképek
Nemzeti, a természeti és a magánjellegű ünnepek közötti különbség
Játékpedagógiai és játékpszichológiai ismeretek
A játék és a munka összekapcsolása
Játékeszközök beszerzése forrásteremtés
A közművelődési intézmények és a köznevelési intézmények kapcsolatrendszere
Az életkorhoz igazodó programot biztosító intézmények kiválasztása, gyermek/tanuló szemléletének formálása, igényszintjének emelése
A családdal történő kapcsolattartás formái
Kapcsolatteremtés, pedagógiai kommunikáció a családdal
Szülői értekezletek, fogadóórák, munkadélutánok előkészítése
Tapasztalatok értékelése, következtetések jövőbeni felhasználása
Vélemények, tapasztalatok megfogalmazása egy programmal kapcsolatosan, a vélemény kommunikálása a család, gyermek és a pedagógusok felé
Gondozás és egészségnevelés
Alapvető egészség-nevelési, egészség-védelmi ismeretek, a gyerek/tanuló egészségnevelése, egészséges személyiségfejlődés
Életkorspecifikus higiénés nevelési ismeretek, egészséges életkörülmények
Személyes példa mutatása, új módszertani lehetőségek keresése az egészségneveléshez
A személyi gondozás szerepe és jelentősége a nevelési folyamatban, az életközösségek sajátosságai
Individuális segítségnyújtás, szokásrendszer alakítása
Az egészséges táplálkozás általános szabályai
Összefüggések a testtömegindex, az egészséges tápanyagok és a táplálék mennyisége között és ezek életkorspecifikus demonstrálása a gyermeknek/tanulónak
A gyermekkori étkezési szokások felnőttkori hatásai
Az óvodáskorú és iskoláskorú gyermek pihenésének ideális körülményei és a pihentető alvás feltételrendszere
A pihenés, alvás környezetei feltételeinek előkészítése.
A helyes életritmus és az érzelmi biztonság kapcsolata
A napirend és megvalósítása (rugalmasság, színesebbé tétel) az óvodás és iskoláskorú gyermekek életében
A gondozási folyamatban elvárt magatartás, kommunikációs technikák
Gondozási tevékenység a gyermek igényeinek figyelembevételével
Kommunikáció és viselkedéskultúra
Magas szintű ismeretek a kommunikáció elméletéről és gyakorlatáról
Adekvát kommunikáció, (kommunikációs stílusa mintául szolgál a rábízott gyermek/tanuló kommunikációjához)
A kulturált és elvárt kapcsolatteremtés szabályai a pedagógiai folyamatban
Kulturált „Üdvözlési formák” és a „Bemutatkozás illemtana”, az első benyomás jelentősége
Kommunikáció a gyakorlatban
A gyermek, család üdvözlése, bemutatkozás a lényeges elemekre szorítkozva, személyes elemek kerülése, hallgatóság érdeklődésének fenntartása a kommunikáció során
A közvetett és közvetlen kapcsolatteremtés szabályai, kultúrája
Kapcsolatkezdeményezés és válaszok személyesen, telefonon és írásban
Bizalmi légkör kialakításának lépései, feltételei
Bizalmi légkör kialakítása és fenntartása gyermekkel/tanulóval és családjával
A pedagógus szerep összeegyeztetése a divatos, ápolt öltözködéssel, sminkkel, testi higiénével
01194002
B/2022/001537/E/2022/000092
Hirdető: Stabil Tudás
A hirdetés csak tájékoztató jellegű, nem minősül ajánlatnak!
Ezek a tanfolyamok is érdekesek lehetnek számodra:
Inaktív hirdetés.
Ez a tanfolyam jelenleg inaktív a rendszerünben, így nem tudsz jelentkezni rá. Mutatunk azonban néhány kapcsolódó tanfolyamot: